Devam Ediyor
Rise of Empires: Ottoman

Genel Bakış

Rise of Empires: Ottoman, tarihe damgasını vuran padişahlardan Fatih Sultan Mehmet’in yükselişini ve İstanbul’un fethini konu alırken dönemin Osmanlı İmparatorluğu’nu farklı bir açıdan ele alıyor.

Bu dizi özeti Berlin tarafından oluşturuldu.
Türü: Belgesel, Tarih
Ülke
TR
Süre
44 dk
Takipçiler
4353
IMDb Puanı
8.1
Yapım Yılı
2020
Fragman
OFFICIAL TRAILER
Rise of Empires: Ottoman fragmanını izle
2020
@evrenperol
4 ay önce

ilk biyolojik savaş gerçeğine parmak basmış bunun benzeri çok iyi noktalar var

ebrstyles
ebrstyles
5 ay önce

oha yaşasın netflixde varmış bu dizi

@imnihad
8 ay önce

ilk sezonu izledim ve fikirlerin şöyle tarihi bilmeyen bir insan bu diziyi izlememesini oneririm cok yanlışlar var dizinin tek iyi yani oyunculuk kalitesiydi verilen bilgiler yanlis tarihde o kadar güçlü yenicerileri 8 kisi 2 dk da olduruyor senarist tam osmanliya karsi cikmis neyse yinede oyunculuk olsun kalitesi olsun izlenir sizin karariniz

ByModex
ByModex
9 ay önce

Sen dünya'ya kendi tarihini anlatıcak Filim ve dizi çekmezsen elin adamı gelir senin tarihini istedi gibi yansıtır insanlara

oznesiz
oznesiz
10 ay önce

Bu belgesel diziyi izlerken sürekli olarak Fatih Sultan Mehmet için Sia’ nın Unstoppable şarkısı aklıma geldi.

oznesiz
oznesiz
10 ay önce

2. sezonu yeni bitirdim. İlk sezondan daha çok heyecanlandım. Aslında ilk sezon da çok heyecanlıydı. İstanbul' un fethedileceğini biliyorsunuz ama yine de sanki sonunu bilmiyormuş gibi heyecanla izliyorsunuz. 2. sezonda ise Vlad Dracula olayları çok güzel anlatılmış. Bazı yerlerde bazı tarihçiler alttan alttan alttan Mehmet için algı oluşturmaya çalışmış, bunu fark etmedik sanmasınlar. Ama yine de oyuncuları ve senaryosu ile müthiş bir yapım.

ByModex
ByModex
11 ay önce

Batı yalaması insanları mutlu edecek bir yapım olmuş

ByModex
ByModex
11 ay önce

yorumları batı yalamaları sarmış zorlarınagidiyor edilen sözler insanların yorumlarına dislike atıyorlar

Mesicr
Mesicr
11 ay önce

batı yalamasından kastınız nedir acaba tam olarak?

@candaskarakara
7 ay önce

sen git butun bızanslılar tecavuzcu butun turrkler ıyı ve merhametli dıye anlatılan masalları ızle pahıtaht ızle dırılıs ızle elıne tepsı al savas nıdası at belgesel 10 numara olmus tarıhı hıcbır yanlıs yok

ByModex
ByModex
7 ay önce

Ooo yalama da gelmiş H.G. Yalama

ByModex
ByModex
7 ay önce

Mesicr sorduğun sorunun cevabı gelmiş bak Candaskarakara diyi bir Yalama

@30483285845
1 yıl önce

ilk bölümde uygunsuz bi içerik var mı okula dizi götürmem gerekiyorda

Mr. Rick Grimes
Mr. Rick Grimes
1 yıl önce

Nihayet diziyi bitirdim. Şahsi görüşlerimi söylecek olursam; Bazı eleştirilecek yanları olsa bile yine de hem mekan, hem savaş sahneleri, hem oyunculuklar, hem kostümler, hemde akıcı senaryosu sayesinde kesinlikle izlenecek bir dizi. Benim gibi tarih sevdalıları ve Fatih Sultan Mehmed hayranlarının kaçırmaması gereken bir nimet. 'BİRAZ DAHA YAŞASAYDI EĞER HAZRETİ FATİH; NE VENEDİK KALACAKTI, NE FLORANSA. HOŞ GELDİNİZ DİYECEKTİ BİZE FRANSA!'

atakan atvur
atakan atvur
1 yıl önce

10 NUMARA 5 YILDIZ TAVSİYE EDERİM💜

Marvolo Rıddle
Marvolo Rıddle
1 yıl önce

İyi bir belgeseldi ilk sezonu çok iyiydi ikinci sezonu çok çok daha iyi olmuş vlad'ın ölümünüde görmek isterdim o yakalanma sürecini istanbula getirilme sürecini ama iyiydi birde fatih niye o kadar yaşlı vlad'ın ölümünde saçı sakalı beyazlamamıştır heralde o kadar yaşlı degildi ya.

@rixekif851
1 yıl önce

lütfen artık şu diziye yorum yapmayı bırakın, ne dizinin yapımcılarının ne de bu sitede takılan şahsiyetlerin tarih hakkında herhangi bir bilgi birikimi yok. hemen herkes kendi sözde sosyolojik ya da politik altyapısına göre internetten öğrendiği şeyleri pazarlamaya çalışıyor. burada birileri tarafından haklı görülmeniz de bir şeyi değiştirmez. önemsiz, yanlı ve bozuk bir platform sadece...

MEHMET KIYAT
MEHMET KIYAT
1 yıl önce

başta söylediğin yanlış fakat sonrakilerin hepsi doğru yanlış bişey gördüğünüzde tepki vermemek asıl hatadır. herkesin tepki vermesi gerekir.

mechatronicer
mechatronicer
1 yıl önce

İlk sezonu izledim. Şimdi kurgu sinopsis vb. açılardan bakıldığında muazzem bir iş ortaya çıkmış. Tabii bilgi dezenformasyonunu eklemezsen. Sonuçta BİZANS'ın torunları boş duracak değil. Demi ??? Diziyi izlediğinizde sanki Fatih Sultan Mehmet Han Hazretlerinin sırp kökenli analığı evde göpüs dekolteli gezip askerin içerisinde öyle dolanıyormuş, Akşemseddin Hazretleri hayatında değilmiş, Falan filan intermilan tarzında bir dizi olmuş. Sonuçta diğer yabancı dizileri izleyip bir devir açıp kapayan ecdadımızı iyi gösterecek değillerdi. Çünkü adamın Macaristan'ı 1451 de fethedip fetih konuşmasını Macarca yaptığını söylemezler doğal olarak. Tarihimizi öğrenmek sırf bu yüzden önemli. Gavur gelip bir yere saldırınca istila, saldırı vb olmasının sebebi onların orayı bozup oraya barış getireceğiz bahanesiyle oranın yer üstü ve yer altı zenginliklerini cukka yapmaktır. Ama bizim ecdadımız ve islamda durum tam tersidir. Oraları ihya etmek, insanları hak dine çağırmaktır. Bunu netflix mi yapacak adam. İşte yapmışlar bir acayip yalancı dizi. Baktılar bizim Ertuğrul bunlara ağır geldi, Payitaht ile dayak yediler ne bekliyordun ki. TRT Belgeselin yaptığı Savaşın Efsaneleri isimli belgesel benzetilmiş uydurma bir dizi bence. O kadar......

Adem6734
Adem6734
1 yıl önce

Helal olsun sonuna kadar katılıyorum. Düşün birde bunda bizim sözde çakma türkler oynuyor iç mi onurları sızlamıyor nasıl oyunculuktur bu atalarına bu kadar yalanla anlatırken böyle oyunculuk yerin dibine batsın.

Bu yorum bölüm hakkında spoiler içeriyor. Okumak istiyorsan tıkla.

Adem6734
Adem6734
1 yıl önce

Atam Fatih Sultan Mehmet Hana dübedüz iftira atmıilar gevurların tarihçleri yani doğruyu da söylecek değiller ya. Atam İşgal etmemiştir Fetih etmiştir. Bir Türk(Müslüman) işgal etmez Fetih eder bunu herkes aklına sksun. Türk(Müslüman) Allahın dini İslamiyetin gerektiği gibi fetih eder gittiği yerlere huzur adalet özgürlük insanlık getiririz. Haddinizi aşmasın kimse İşgali siz pis gevurlar yapar ve olduğunuz yere zulüm getirirsiniz voyvoda gibi. Bu kadar Osmanlı Müslüman düşmalığı yapılamaz. Zaten konuşanlar Gevur tarihçileri yani. Bizim oyuncular bunu nasıl oynamışlar resmen atalarına hakaret ediyorlar aşalıyolar. Ben bu kadar sessiz olamam olmamda ben Türküm çünkü bunların Türk olduğunu bile sanmıyorum Oyunculuk için para için herşeyi yaparlar. 1. Sezon da aynı 2. Sezonda aynı Yalan tarihler yalan. Atama iftira atanların söyledikleri inanlara yazıklar olsun. Herkes duysun Atam Fatih Sultan Mehmet Han İstanbulu fet etmiştir. Türklere Müslümanlara İslam ümmetine armağanıdır. Çatlayın da patlayın. 😄 Çok şey varda anlatacak işte anlamayınca insan anlamaz ne yaparsan yap.

Eray'
Eray'
1 yıl önce

Adem bey bu yorumum diziyle alakalı değil ama nerde tarafsızlık??İşgal:başkasının elinde bulunan bir toprağı, bir yeri ele geçirme.Değil mi?Türk yapınca fetih ,gavur yapınca işgal ,Moğol yapınca istila (!):D.Tarihte bizimle ilgili olan olayları yumuşatarak anlatmak için yok alttan bakayım yok üstten bakayım gerek yok böyle şeylere .

Adem6734
Adem6734
1 yıl önce

Dizide zaten yalan yanlış var olamaz da tabi bir peygamberin müjdelediği komutan ve askerini tövbe ya basit gibi göstermek zaten kıskanmaktan başka değildir. Gelelim fetih,işgal ve istila Türk(Müslüman) Fetih eder Allahın yolunda olduğu için gavurlar ve moğollular Allahın yolundan olmadığı için işgal ve istila yapar. Biz Türkler Hak İman için savaşırken nasıl Fetih değilde başka bir cümle ile hitap edersiniz. Türk değil misiniz acaba? Türkler adalet hukuk özgürlük namuslarını korumaktan başka ne yaptı. Gavurlar ve Moğollular bunun tam tersi yapmadı mı film de bile drakula kadın çocuk demeden katletdiyse buda gerçektede olmuştur bunu yapan gavur moğollular vs. Allahın inanmayan kişilerle Allaha inan peygamber efendimizin yolundan giden Türklerin Fetihden başka birşey yapmayacağını bilmeniz gerekir. Bizim Amacımız Allahın adaletini kızıl elmayı tüm dünyaya yaymaktır ve Osmanlıda ki yarın kalanıda en kısa zamanda tekrardan yapacağız inşallah. Allahın nuru tamamlanacaktır. Tüm dünya bunu bilsin ve duysun. Hem Türkler eğer işgal etseydi gittiği yerlerde sadece toprağı değil oranın insanlarını köle ve Türklerin inancı olan İslami zorla yapardı yaptı mı yapmadı toprağı fetih ettikten sonra herkes istediği gibi yaşayabilir kimsenin dinine inancına karışılmayacak diye denmedi mi o zaman nasıl işgal olur istila olur bunu yapanlar işgalci ve istila edendir gavurlar ve moğol gibi gittiği yerlerde zulüm namuslarına dokunma kendi inançlarından olmayanları öldürmek ee söyle Allahtan korkun Türk(Müslümana) iftira ve kötü söz söylerken.

@mutii7
1 yıl önce

bu tarihi belgesel felan degil bildigin kurgu kurgulanmis kendilerini parlatma cabalari fatih icimizden gecti diyemiyorlarda sanş dı diyolar 😂😂

Adem6734
Adem6734
1 yıl önce

Ee gerçekte yenemedikleri Fatihi filmlere yenmeye çalışıyorlar. Dediğin gibi neymiş şans he canım he Türkiye'mde Fatihe düşman olanları anlamış değilim.

Vural Uçan
Vural Uçan
1 yıl önce

osmanlıya ve padişahlara laf edenlere sölüyorum alayınzın 7 ceddini ...... bide utanmadan yazıyolar serrrefsizler. ulan haysiyetsiz allah sız kitapsızlar Osmanlı olmasaydı siz böle kancccık gibi osmanlıya laf edebilirmiydiniz. mehter marşına laf eden haysiyetsiz soysuz. biz mehterle şaha kalkarız sen ne sssiiiiikiiiimmle kalkıyon ne üdüğü belirsiz itttlerrr sizi

@rixekif851
1 yıl önce

bu şahsı ciddiye almayın lütfen, üslubu çok kötü. sonra gereksiz atışmalar çıkıyor...

Adem6734
Adem6734
1 yıl önce

Aynen haklısın hacı. Osmanlıya laf edenler ilk önce Türk ırklarına ihanet etmişler oluyor ama anlamazlar Osmanlıyı kuran bir Türk lakin cahile birşey anlatmak deveye hendek atlatmaktan daha zor. Türkler bir kaç yüz yılda meydana gelmedi milyonlarca yıllara dayanıyor. O zaman Göktürk olan türkler noluyor Osmanlıya hakeret edenler bir düşünse ama nerde :)

Çekiç Tanrısı Thor
Çekiç Tanrısı Thor
1 yıl önce

Cem Yiğit Üzümoğlu deyip susuyorum

Emre .
Emre .
1 yıl önce

bunun ilk sezonunda da vardı bundada var. ilk sezonda İstanbulu alırken 100binlik orduyla geldi fatih, ve 18bin kayıp verdi yani ordusunun %18ini kaybetti dizide sanki ucu ucuna kazamış gibi gösterliyor. çağın en büyük askerlerinden olan yeniçeriler 1 adam kesemedem ölmüşlerdi mk 😃 :D şimdi de vlada torpil geçiyorlar. Adam çocuk kadın demeden insanları kazığa oturtup yanında yemek yiyecek kadar vahşi, döneminde ceset kokusundan şehire girilmez olmuş her yer kazığa oturtulmuş insan ve daha akla gelmicek bi dünya vahşeti var, ama dizide bi sahne geliyor aşk adamı bi sahne geliyor yaptıkları onun için çok mantıklı gibi gösteriliyor. değil abi değil ya

Emre .
Emre .
1 yıl önce

dizi iyi hoş ama biraz ayrımcılık yapıldığı gayet açık belli oluyor vald yani abi vlad ya çoluk çocuk demeden insanları kazığa oturtan yanlarında yemek yiyen bi insan öyleki ceset kokusundan şehire girilmez olmuş o kadar vahşi bi adam deli bi katliam yapmış. araya bi sahne giriyor aşk adamı oluyor çeşitli anlatımlarla bu sanki onun acısından da mantıklı bir durummuş gibi gösterilmeye çalışılıyor değil abi hiç bir mantıklı yanı yok

Robert De Niro
Robert De Niro
1 yıl önce

mükemmel olmuş, tam uuh beybi

@halbayrak9
1 yıl önce

11.01.2023 teşekkürler.

jetturk
jetturk
1 yıl önce

Daniel Natu ( Vlad) gercekten iyi oyuncu..

@ireeemmm
1 yıl önce

cem yiğit üzümoğlu inanılmaz iyi bir oyuncu

@10urgztp
1 yıl önce

Yorumlara aldanmayın... Türkler kötü değil tam tersi BARBAR toplumlara karşı adalet getiren bir büyük Sultan Fatih...

esmeralda
esmeralda
1 yıl önce

Lisedeki toz pembe tarih derslerinde bile uyuyan lise mezunu türk tarih profesörlerinin hepsi toplanmış buraya hatalar yanlışlar bulmuşlar bir sürü. Çok üzüldüm çok neden diziyi hazırlarken onlara da danışmamışlar o kadar türk ve yabancı bilim insanlarına danışmak yerine hay allah!

@ufu123
1 yıl önce

2. sezonda iyiydi izleyin

Osmaner
Osmaner
1 yıl önce

bir çok kişi 2 nci sezonda FSM nin ve Türklerin kötü gösterildiğini söylüyor. Bence tam tersi. Dizide Vlad Dracula tamamen kötü ve katliamcı olarak gösterilmiş.

@unfailing
1 yıl önce

Tarihin birebir aktarilmasini kimse beklemiyor zaten illaki ufak tefek donunuşlar dikkat çekilmesi için abartmalar olabilir ancak genel olarak severek izledim tesekkürler tavsiye ederim

nichirin
nichirin
1 yıl önce

vlad çok abartılmış neredese fatihi yenecek şekildi fatih mükemmel bir mareşal ama dizide bunu gösteremiyorlar malesef

Hellosweetie
Hellosweetie
1 yıl önce

çünkü Osmanlıda yetiştirildi.. Üstüne tarihte ses getirdiğine göre tarihte de iyimiş... Ki uyguladığı strateji konu olmuş..

@chasuaa
1 yıl önce

Zalimliği tarihte yerini almasını sağlarken, fantezi severler sayesinde 1e 10 katıldı. tam anlamıyla şişirilmiş bi karakter.

@yaskobar
1 yıl önce

sezonu komple izledim şunu şöyle yapmışlar bunu böyle yapmışlar gibi detaylara takılmadan izlemenizi tavsiye ederim, unutmayınki Fatih Sultan Mehmet tüm hıristiyan aleminin içindeki en büyük yaradır elbetteki bu zaferi olanları küçük göstermeye çalışacaklar bu çok normal 1. sezonda İstanbulun fethini şans eseri gibi göstermeleri giustinianis i yüceltmeleri 2. sezonda ise vladın Fatihi osmanlı ordusunu perişan ettiğini ve neredeyse öldürmek üzere olduğunu göstermeleri dikkat ederseniz vladın vahşice katliamlarını mükemmel birşeymiş gibi gururlanarak anlatan tarihçileri görüyoruz. Ne yaparlarsa yapsınlar sonuç değişmez 🙂 tabiri caizse Fatih Sultan Mehmet Han içlerinden geçmiştir çağ açıp çağ kapatmıştır, annesinin göğsünde sürekli özellikle gösterilen haç kolyesi falan ufak dokunuşlar tamamen kendilerini tatmin etmek içindir.. (: Biz büyük bir bütçe ayırarak güzel gerçek ve ihtişamlı bir Fetih ve fatih filmi yada dizisi çekmediğimiz sürece bunların olması çok normaldir ne olduğumuzu kim olduğumuzu biliyoruz lütfen bunlara takılmayın.

Hellosweetie
Hellosweetie
1 yıl önce

Sen nasıl tarih okudun ya ... FSM den önceki sultanlar İstanbul' u da kuşattılar.. FSM den önce Batı Trakya alındı.. FSM den önce Anadolu hisarı yapıldı.. FSM den önce Çanakkale boğazı İstanbul Kontrolüne girdi.. FSM den önce Edirne başkent idi.. İstanbul ' un fethi öncesi Bizans da taht kavgaları başladı.. Sartlar ve koşullar yerinde idi.. Büyük toplarda dökülünce tam oldu ki kuşatma sırasında Batı dan yardım yolu Batı Trakya nın kontrolü bizde diye yardım alamadı bizans..

@meorme
1 yıl önce

tarih okulda öğretilenle sınırlı değildir gelip burda meb kitaplarına gördüğünüz 2 3 satırlık bilgilerle eleşstiri yapmayın basit kalıyosunuz sevgiler saygılar

Mert Scott
Mert Scott
1 yıl önce

Yav kardeşim siz istanbulu almayı kolay zannediyordunuz herhalde ? Ortaokuldaki lisedeki bilgilerle bitmiyor bin tane detayı var bu işlerin ve bu dizide birkaç tane tarihçi görev alıyor.Biz her şeyi toz pembe görmek istediğimiz için herhalde böyle yorumlar yapıyoruz.Takılmayın bu kadar ya izleyin geçin bence güzel bir yapım olmuş.Şimdi ikinci sezona başlayacağım.

Hellosweetie
Hellosweetie
1 yıl önce

Tarihin sıralaması ve Sultanlara bakarsan İstanbul alınacak durumda id . asdasfs

Mert Scott
Mert Scott
1 yıl önce

Dostum istanbul hiçbir zaman kolay şartlarda alınacak durumda değildi.Bu durum her zaman böyleydi.Çok çok eski zamandan feth edilen zamana kadar.O da konumundan kaynaklı tabii kii

Hellosweetie
Hellosweetie
1 yıl önce

Sen nasıl tarih okudun ya ... FSM den önceki sultanlar İstanbul' u da kuşattılar.. FSM den önce Batı Trakya alındı.. FSM den önce Anadolu hisarı yapıldı.. FSM den önce Çanakkale boğazı İstanbul Kontrolüne girdi.. FSM den önce Edirne başkent idi.. İstanbul ' un fethi öncesi Bizans da taht kavgaları başladı.. Sartlar ve koşullar yerinde idi.. Büyük toplarda dökülünce tam oldu ki kuşatma sırasında Batı dan yardım yolu Batı Trakya nın kontrolü bizde diye yardım alamadı bizans..

Mert Scott
Mert Scott
1 yıl önce

Bunları bana mı anlatıyorsun ? Ne konusuyorsun kardeşim sen hadi git diriliş falan izle seni onlar tatmin eder.

Hellosweetie
Hellosweetie
1 yıl önce

Sen diriliş izleyen biri olarak yorum yapmışsın ve ben dizinin nötr bakış açısını savunuyorum .. :D İstanbul'un alınma koşullarının hazır olduğunu söyledim ve haksız çıkınca kurduğun cümleye bak Klasik diriliş izleyicisi :D Ki dirilişin bir bölümüne bakmadım abartılı tarih olduğu için :D .. sen git dirişine devam et ve tarihi sade 1453 den ibaret olarak düşün ..

Turkoman07
Turkoman07
1 yıl önce

Dizi kesinlikle ve kesinlikle objektif bir tarihçi eşliğinde hazırlanmamış açıkça batı yandaşlığı ile ortaya çıkarıldığı göze çarpıyor bir de bize belgesel kategorisinde sunuyorlar belgesel yani bilgi veren, ben çok göze çarpan doğru bilgilere rastlamadım cidden çok izlenir bir dizi değil. Objektif tarafsız tarihle kalın sevgilerle 🙂

Tıss
Tıss
1 yıl önce

Vlad Dracula gayet iyi ve akıcı bir şekilde anlatılmış bence. Sarayda haç ve taç takılması vs. gibi detaylara takılan çok. Fatih Sultan Mehmet dizide ve tarihte bahsedildiği gibi kibar ve anlayışlı bir insan. İstanbul'u fethettikten sonra her dinden insana nasıl davrandığı kayıtlarda geçiyor zaten. Kayser-i Rum olarak insanlar arasında bir köprü oluşturmak istiyor. Bu tarz serbestlikler vs. kafa kurcalamamalı. Mara Hatun büyük bir isim. Brankoviç gibi bir hanedanın soyundan geliyor. Fatih Sultan Mehmet kendisine saygıda kusur etmediği gibi oğlu 2. Bayezid'de aynı şekilde davranıyor. Siyasi açıdan Osmanlı'ya fayda sağlaması beklenmedik bir şey değil. Keşke Türk yapımcılarda biraz kafa yorsa dizi çekerken. Çekim kalitesini, açısını ve akıcılığını yakalayabilseler. 3 saat boyunca izleyiciyi boğmak yerine yeterli sürede kaliteli yapımlar izletebilseler.

Lothbrok Sessisz
Lothbrok Sessisz
1 yıl önce

0 iqluların herkese cahil yazması komık

Second Tab
Yukarı Çık